اهمیت پارامترهای فنی در بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

اهمیت پارامترهای فنی در بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 12 شهريور 1396

اهمیت پارامترهای فنی در بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو

 

 

در ادامه‌ی ذکر نکات جدید و کاربردی برای آموزش سئو، در این مقاله به موارد مهمی می‌پردازیم که آموختن آن کمک شایانی به بهینه‌سازی موتورهای جستجو SEO خواهد کرد.

نکته‌ی بسیار مهمی‌که ابتدا باید به آن بپردازیم، داشتن یک سایت جامع  و کامل است . بهتر است بیشتر از قبل نگران مسائل فنی احتمالی باشید.

در این قسمت از آموزش بهترین تکنیک‌ سئو به موارد فنی سایت شما می‌پردازیم ، با ویرلن همراه باشید ؛

  • از پروتکل امن HTTPS استفاده کنید

این یکی از بهترین شیوه ها برای بهبود امنیت وب سایت شماست، همچنین شانس حضور وب سایت شما در نتایج بالاتر موتورهای جستجوگر بیشتر می‌شود. با اینکار امنیت سایت بالاتر می‌رود و هکرها و افراد بدخواه به راحتی نمی‌توانند به سایت شما نفوذ کنند و در نتیجه باعث بالا رفتن بازدید سایت شما می‌شود. انتقال به HTTPS کار چندان مشکلی نیست و به سادگی در چند مرحله می‌توانید این کار را انجام دهید. انتقال به این دامنه قبلاً بسیار دشوار بود ولی در حال حاضر یک فرآیند ساده برای انتقال نیاز است.

ابتدا اطلاعات سایت را بصورت جداگانه اسکن کنید و برای سازگاری با دامنه جدید بررسی می‌کنید. پس از به دست آوردن سازگاری باید به آرامی ‌اطلاعات انتقال داده شود تا از خطاها و ترافیک پیش‌بینی نشده، جلوگیری شود.

 

http vs https

در دنیای تهدیدات امنیتی و سایبری که عموماً اطلاعات سئو و محتوای ما را مورد هدف قرار می‌دهند، انتقال به دامنه‌ی HTTPS واقعاً الزامی ‌است و اگر شرکت شما خیلی بزرگ نباشد، انتقال به این دامنه تنها به چند روز زمان نیاز دارد. هم‌چنین برای بالا بردن بازدید سایت یک اصل مهم است.

برای شروع فقط کافیست از شرکتی که سرور هاستینگ خود را تهیه کرده اید بخواهید که این پروتکل را بروی دامین شما فعال کند. در محله بعد باید URL های تصاویر سایت و لینک های داخلی را به حالت جدید تغییر دهید. همچنین اگر امکان اصلاح بک لینک های دریافتی از رپورتاژ آگهی در سایر سایت ها را داشته باشید هم تغییر آن بهتر است.

متخصصان طراحی سایت میدانند که بطور کلی دامین هایی که دارای HTTPS هستند یک امتیاز کوچک از گوگل میگیرند که میتواند نسبت به رقبا تاثیرگذار باشد.

  • استفاده از ساختار AMPموبایل

AMP به صفحات سریع موبایل می‌گویند. این قابلیت اخیر گوگل می‌باشد که به ناشران اجازه می‌دهد در زمان تولید محتوا سایت را نسبت به صفحات موبایل پاسخگو نمایند تا محتوای تولید شده برای سئو به راحتی در صفحات موبایل و با فرمت موبایل نمایش داده شود.

AMP یک راهکار سریع برای ارائه‌ی محتوا در دستگاه‌های تلفن همراه مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و... می‌باشد. این تکنولوژی از سه ترکیب زیر تبعیت می‌کند:

  • تگ‌های HTML که به کمک الگوهای رایج وب به سرعت باز می‌شوند.
  • AMP JS‌ها که یک کتابخانه برای مدیریت مطالب بارگذاری شده با بهترین شیوه‌ی ممکن برای بارگذاری و اجرای سریع در سایت می‌باشند.
  • کَش و یا حافظه‌ی AMPکه یک محفظه‌ی انتقال محتوا است که به منظور بارگذاری و اطمینان از سرعت بالا مورد استفاده می‌باشد.

 

  • بررسی و اصلاح مسائل فنی و محتوایی سایت از طریق سیستم های آنلاین آنالیز

گوگل برای رتبه بندی بهتر باید اطمینان پیدا کند که سایت شما فعال و بروز است و برای همین مدام تمامی بخش های سایت شما را بررسی میکند .

برای فهمیدن مدل بررسی گوگل از برنامه‌های  Deep Crawl و  Boating استفاده کنید. این برنامه‌ها همانند جستجوگرهای گوگل عمل می‌کنند و به شما یک دیدگاه کلی از نحوه‌ی عملکرد سئو سایت خودتان می‌دهند.

Deep Crawl یکی از جامع‌ترین ابزارهای در دسترس متخصصین سئو می‌باشد. این ابزار سایت شما را بررسی خواهد کرد و در خصوص فعالیت سئو سایت شما و خطاها و پیشرفت‌های سایت اطلاعاتی را به شما ارائه می‌کند. اطلاعاتی از قبیل محتوای تکراری، صفحات ناقص و شکسته، عناوین ناقص، توصیف‌های لازم و فراداده‌ها و کلمات کلیدی موجود تا با رفع آن‌ها به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید.

Boating هم از ابزارهای کاربردی برای سئو سایت است که به بهتر شدن سایت شما در جستجوی گوگل کمک می‌کند. این ابزار به دنبال پیشنهادات گوگل برای بهتر شدن وضعیت سایت ها طراحی شده است. به همین دلیل برای بهینه‌سازی سایت شما بهتر است متخصصین سئو از این ابزار استفاده کنند.

استفاده از این ابزارها و پیشنهادات آن‌ها معمولاً هزینه‌هایی را برای سئوکاران و شرکت‌های کوچک و بزرگ به وجود می‌آورد، بخصوص اگر رقابت با یک شرکت بزرگ مطرح باشد.

  • نشانه های معنایی خود را درست کنید

برای کمک به گوگل برای درک اطلاعات و نشانه‌های سایت شما باید نشانه‌های معنایی سایت شما درست باشند. نشانه‌های معنایی اصولاً تگ‌های HTML هستند که بر اطلاعات و کلمات کلیدی در سایت شما تأکید دارند. مثلاً یک تگ H1 دقیقاً به جستجوگرهای گوگل در خصوص اطلاعات موجود در سایت شما نشانه‌دهی می‌کند. بنابراین باید اطلاعات و کلمات کلیدی شما به شکل صحیح و دقیق به گوگل آدرس‌دهی نمایند .

 

  • Errorهای 404 را اصلاح کنید

هیچ چیز به اندازه‌ی یک Error 404 به سایت شما آسیب نخواهد زد. این اخطار زمانی پیدا می‌شود که موتور جستجوگر نمی‌تواند آدرس سایت شما را پیدا کند.

تفاوتی نمی‌کند که از گوگل آنالیتیک استفاده میکنید یا سیستم های آنالیز دیگر ، باید تمامی‌این اخطارهای 404 را پیدا و از بین ببرید تا سئو شما صحیح شود. با این کار شما مجدداً از یک UX استفاده کرده و با مشتریان خود مطابق با دستورالعمل‌های سئو سایت خود در ارتباط خواهید بود .

برای مطالعه مقالات آموزشی بیشتر به سایت ویرلن مراجعه کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش سئو, تولید محتوا, بهینه‌سازی سایت,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.