مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

همه چیز درباره دستگاه یو پی اس
نویسنده : khashayars تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1398

همه چیز درباره دستگاه یو پی اس

یو پی اس چیست؟

یو پی اس به دستگاهی گفته می شود که وظیفه ی تامین برق در مواقع اضطراری و در قطع برق را بر عهده دارد. از اصلی ترین تجهیزات داخلی و خارجی کمک می کند (در واقع بدون آن امکان پذیر نیست) ups به وظیفه  خود به خوبی عمل کند باتری یو پی اس است.

باتری یو پی اس برق را از ورودی گرفته در خود ذخیره نموده و از خروجی توسط ups برق را به مصرف کننده ها ارائه میکند. به غیر از تامین برق در زمانی قطعی وظیفه اصلی یو پی اس مسون نگه داشتن مصرف کننده ها از مشکلات برق شهری اعم از نوسان و نویز است که در ادامه به آن میپردازیم.

انواع یو پی اس

در اینجا 3 مدل ups | یو پی اس آفلاین offline  - یو پی اس لاین اینتراکتیو Line interactive – یو پی اس آنلاین Online معرفی میکنیم که در ادامه با نوع عملکرد آنها آشنا میشویم.

یو پی اس آفلاین : از اولین ترین نوع یو پی اس می توان به سری یو پی اس های آفلاین اشاره کرد. یو پی اس های آفلاین offline دارای مدار bypass هستند که انرژی (بار الکتریکی) خود را از طریق آن و قبل از آن از ورودی دریافت میکنند. اگر برق قطع شود یا ولتاژ کم یا زیاد شود اینورتر شروع به کار می کند.

در یو پی اس های آفلاین شارژر باتری یو پی اس در حال کار مداوم است تا همیشه باتری ها آماده به کار باشند. بعد از قطع برق از ورودی و تامین نکردن برق توسط Bypass وقفه چند میلی ثانیه در جهت سوئیچ رئی اینورتر صورت می گیرد که دستگاه ها این چند میلی ثانیه حس نمیکنند و بعد از سوئیچ inverter مصرف کننده از برق استفاده می کنند. ممکن است بعضی از مصرف کننده وقفه کوتاه را احساس کنند که دچار خسارات می شوند و بعضی از آن حس نکنند.

استفاده از نوع این ups ها (آفلاین) دیگر به ندرت صورت میگیرد و سری های لاین اینتراکتیو و آنلاین در صدر خرید یو پی اس در بازارهای جهانی هستند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو : سری یو پی اس های line interactive همانند سری یو پی اس های آفلاین میباشند. نوع عملکرد آن ها یکسان بوده و در تمامی بخش ها مشترک هستند. تنها قسمتی که یو پی اس لاین اینتراکتیو را از آفلاین متفاوت میکند اضافه شدن بخشی به نام مدار تنظیم ولتاژ است که دیگر در حین افت و افزایش ولتاژ از حد استاندارد برق bypass را روی اینورتر سوئیچ نمیکند . فقط در زمان قطع کامل این اتفاق می افتد. از مزایای تنظیم ولتاژ می توان به افزایش طول عمر باتری های یو پی اس اشاره کرد که سبب کاهش هزینه می شود. این سری یو پی اس ها در توان های کم و زیاد ساخته می شوند که عمدتا در توان های بالا از یو پی اس های آنلاین استفاده می کنند.

یو پی اس آنلاین Online  : از کامل ترین نوع یو پی اس که در حاضر تمامی مشکلات برق شهری را رفع میکند (در ادامه با مشکلات برق شهری آَشنا میشویم) یو پی اس آنلاین میباشد. این نوع یو پی اس ها (آنلاین) توانایی حل خطاها را دارند و برق 100 درصد سالم را در اختیار مصرف کننده ها (دستگاه های الکترونیکی و برقی) قرار میدهند.

عملکرد این نوع دستگاه ها به این شکل است که همیشه فعال بوده و برق ورودی را توسط رکتیفایر RECTIFIER یا یکسوکننده به برق DC تبدیل می کند که در این حالت برق INVERTER و شارژر باتری تامین می شود. در این حالت مصرف کننده از امنیت بالای برخوردار می شوندو از عمده ترین مشکلات برقی اعم از نویز و نوسان در واقع ایزوله شده و در 2 مرحله تصفیه میگردد.

یو پی اس های آنلاین گران قیمت بوده و در همه جا مخصوصا در مراکز بزرگ و حساس مورد استفاده قرار میگیرند. این یو پی اس از 1KVA تا 800kva و توان های بالاتر تولید و در بازار عرضه میگیرند.

تعمیر یو پی اس

بی شک قبل از خرید هر محصولی ارائه سرویس پشتیبانی و تعمیرات تخصصی در این رابطه فکر هر خریداری را به خود درگیر میکند. شرکت کیان صنعت ایرانیان نمایندگی انحصاری یو پی اس مکلسان ترکیه در ایران است که یو پی اس های تولیدی مجموعه MAKELSAN  مورد تائید این شرکت بوده و در بسیاری از مراکز حساس و پالایشگاه ها و بیمارستان و .. توسط این شرکت نصب و پشتیبانی گردیده است.

هم اکنون شرکت کیان صنعت ایرانیان دارای کادر مجرب فروش و متخصصین مربوطه در امر پشتیبانی و ارائه سرویس خدمات پس از فروش و تعمیرات تخصصی یو پی اس با سابقه 10 ساله در حوزه برق ، انرژی و عرضه یو پی اس در ایران است که از شرکت های مطرح در این حوزه می باشد.

 

برندهای یو پی اس در ایران

از برندهای یو پی اس که در ایران مورد استفاده قرار میگیرند و شرکت های بین المللی با سابقه فعالیت چندین ساله و دارای نمایندگی های مجاز فروش و خدمات پس از فروش در بسیاری از کشور های می توان به شرکت های یو پی اس APC – MASTERGUARD – MAKELSAN – REILLO – ASTRID – BORRI – MGE – ABLEREX و ... اشاره کرد.

از یو پی اس در کجا استفاده می شود؟

از یو پی اس در همه جا میتوان استفاده کرد. بسته به نیاز با توان های مختلف میتوان از ups ها در هر مکانی استفاده کرد.

در حال حاضر بیش ترین سری از یو پی اس هایی که مورد استفاده قرار میگیرند سری یو پی اس آنلاین و بعد از آن لاین اینتراکتیو است. در مکان های بزرگ با توان بالا از سری یو پی اس های آنلانی بیش ترین استفاده را میکنند.

از یو پی اس در مکان های حساس ، پتروشیمی ، پالایشگاه ، آزمایشگاه ، بیمارستان ، برای استفاده در دوربین های مدار بسته نظارتی و امنیتی و در خانه ها برای لوازم الکترونیکی نظیر تلویزیون ، یخچال ، کولرگازی و ... استفاده میکنند.

 

مشکلات برق شهری

از سری مشکلات رایج در برق شهری میتوان به قطع برق ، افزایش و کاهش طولانی ولتاژ در برق شهری ، نویز ، نوسانات در بارهای الکتریکی ، هارمونیک های موجود در برق شهری ، تغیررات مداوم فرکانسی ، افزایش و کاهش ناگهانی سریع و پیوسته ولتاژ اشاره کرد.

 

منبع : http://finetco.ir/all-about-ups/



پوکه معدنی چیست
نویسنده : khashayars تاریخ : دو شنبه 16 دی 1398

پوکه معدنی چیست

پوکه معدنی که معادل انگلیسی آن پومیس (Pumice )  می‌باشد در واقع به سنگ های آتشفشانی بسیار سبک و متخلخل گفته می شود که در اثر فوران آتشفشان به سطح زمین می آیند و بعد از سرد شدن و گذر زمان به شکل پوکه کنونی در می آیند . بعد از فوران آتشفشان، گاز از درون گدازه‌ های شیشه ‌ای که به سرعت در حال سرد شدن هستند خارج شده و همین امر موجب متخلخل شدن این پوکه ‌ها می‌ شود .  پوکه سبک دانه معدنی در همه جای دنیا وجود ندارد و فقط در مناطق و کوه های آتشفشانی قابل استخراج است.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نمونه صنعتی پوکه معدنی که به پوکه صنعتی معروف است نیز تولید می شود که در شرایط کارخانه ای تولید و آماده مصرف می شود. پوکه صنعتی از قیمت بالاتری نسبت به پوکه معدنی برخوردار است خوبی این پوکه این است که در اشکال متنوع و متناسب با نیاز ها ساخته و راهی بازار مصرف می ‌شوند.

آنچه در ادامه درباره پوکه معدنی خواهید خواند:

  1. پوکه معدنی چیست؟
  2. پوکه معدنی ویکی پدیا
  3. پوکه معدنی قروه
  4. کاربرد پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی در واقع به صورت کاملا طبیعی به وجود می آید و در اصل در دل کوه وجود دارد و حاصل از فعالیت های آتشفشانی است. از پوکه معدنی در موارد بسیاری استفاده می ‌شود که یکی از آنها ساختمان سازی است مزیت عمده استفاده از پوکه معدنی ساختمانی نسبت به مصالح ساختمانی مشابه از قبیل شن و ماسه، دارا بودن وزن بسیار کم پوکه، دارا بودن درجه سختی بسیار بالاتر و وجود تخلخل بالای آن است. پوکه معدنی دارای دانه بندی های متفاوتی است و از سایز ذرات غباری تا قطعات بزرگ با قطر بیش از ۱۰۰ میلیمتر یافت می‌ شود. با توجه به داشتن سایز های متفاوت سنگ پوکه معدنی در زمینه هایی مختلف کاربرد دارند.

پوکه معدنی ویکی پدیا

تعریف پوکه معدنی در ویکی‌پدیا به اینگونه است:

پوکه معدنی که از گدازه‌ های آتشفشان به وجود آمده و ماده ‌ای عایق صوت، سرما، و گرما است که جهت شیب بندی بام ساختمان به کار می ‌رود. وزن مخصوص آن کمتر از مصالح مشابه است و روی آب شناور می‌ ماند. با استفاده از پوکه معدنی وزن ساختمان، تا یک سوم کتر شده و مسئله سبک سازی رعایت می شود و در برابر زلزله مقاوم ‌تر می ‌شود. این مواد همچنین در صنایع عایق سازی کاربرد دارند و برای متخلخل کردن خاک نیز آن را به خاک می ‌افزایند.

پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه حاصل فعالیت آتشفشان های اطراف شهرستان قروه است که با ایجاد شرایط خاص در سایز ها و ابعاد و رنگ های مختلف توسط طبیعت در این شهرستان تولید و استخراج می ‌شود. پوکه معدنی قروه دارای بالاترین درجه کیفیت نسبت به سایر پوکه معدنی های سراسر ایران است که این امر توسط کارشناسان ساخت و ساز تایید شده است. پوکه قروه دارای تخلخل بسیار بالایی است از همین رو با استفاده از پوکه معدنی قروه در سازه ها می ‌توانید وزن سازه را بسیار کم و مقاومت سازه را به شدت بالا برد.

قیمت پوکه معدنی : پوکه معدنی قروه دارای قیمت مناسبی است از همین رو مورد استقبال مصرف کننده ها واقع شده است.

ویژگی پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه تمامی ویژگی پوکه های معدنی دیگر مناطق دنیا را دارد همچنین این پوکه از درجه سختی بالا تر و سبکی و تخلخل بیشتری نسبت به پوکه های معدنی دیگر برخوردار است به گونه ای که برخی از آنها به راحتی در سطح آب شناور می ‌مانند. پوکه های معدنی شهرستان قروه مناسب ترین پوکه برای استفاده در سازه های مهم و بزرگ مانند سد، برج، فروشگاه ها و ساختمان ها هستند.

کاربرد پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی قروه در سایز ها و رنگ و قیمت های مختلفی وجود دارد. با کسب دانش و تجربه بیشتر و بیشتر می‌ توان به کاربرد های پوکه معدنی قروه پی برد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می ‌کنیم.

  • در شیب دار کردن سقف ساختمان ها از پوکه معدنی استفاده می ‌شود.
  • برای هم سطح نمودن کف طبقات ساختمان و یا مکان های عبور و مرور از پوکه معدنی استفاده می‌ شود.
  • از پوکه معدنی قروه در تولید بلوک سقفی بسیار سبک استفاده فراوانی می ‌شود.
  • امروزه در ساخت بتن های متفاوت برای مقاومت بیشتر و وزن کمتر از پوکه استفاده می‌ شود.
  • بلوک های (دیواری یا سقفی) متنوعی وجود دارد که در ساخت آنها از پوکه استفاده می ‌شود.
  • برای پر نمودن سطح لوله کشی ‌های ساختمانی و ایجاد لایه ای اطراف لوله از پوکه استفاده می ‌شود.
  • جهت عایق صدا کردن دیواره های موتورخانه و مکانهای پر سر و صدا از این پوکه معدنی استفاده می‌ شود.
  • برای عایق حرارت کردن از پوکه معدنی قروه استفاده می‌ شود زیرا توانایی تحمل دمای بیشتر از 760 درجه سانتیگراد را دارد. از طرفی قابل اشتعال نیست و نمی سوزد و یک عایق مناسب است.
  • برای مصارف کشاورزی در مناطقی که کم آب، پشت بام هستند از این محصول استفاده فراوانی می شود زیرا قابلیت توانایی نگهداری آب را دارد.
  • در صنعت رنگ بری پارچه از قابلیت های پوکه جهت سنگ شور کردن پارچه استفاده می ‌شود.
  • ساخت ساختمان در مکان هایی که مورد حمله حشرات و موریانه های قرار می‌ گیرند. پوکه معدنی دارای گوگرد فراوانی است که حشرات از آن متنفر هستند.
  • در تصفیه خانه ها جهت جدا سازی مواد و آلودگی های آب از پوکه معدنی که به صورت یک صافی عمل می کند استفاده می‌ شود.
  • استفاده از پوکه معدنی در وسایل و تجهیزات آرایشی و بهداشتی مانند خمیر دندان ها، لایه بردار های سلول های مرده پوست بدن و… کاربرد فراوانی دارند.
  • امروزه در وسایل تزییناتی مانند دکمه، گردنبند و… هم از پوکه های معدنی ریز استفاده شده است.

بهترین پوکه معدنی که در ایران استخراج و مصرف می‌شود پوکه معدنی  شهرستان قروه است.

منبع : جهان پوکه



سوله سازی و تهیه سوله برای کارخانه و کارگاه
نویسنده : khashayars تاریخ : دو شنبه 16 دی 1398

سوله سازی و تهیه سوله برای کارخانه و کارگاه

 

با کاهش هزینه اولیه ساخت کارخانه خود ، درصد سود بالاتری از تولید داشته باشید

دنیایی که در آن زندگی میکنیم پر است از ایده ها و نوآوری هایی که پا به عرصه وجود نهاده و بسط و گسترش می یابند. بسیاری از این ایده ها با اهداف ایجاد کسب و کار و درآمد زایی شکل می گیرند. هنگامی که این ایده ها به مرحله عمل وارد می شوند و تحت عناوین مختلف هدف درآمد زایی خود را دنبال می کنند قطعاً به فضاهایی نیاز دارند که بتوانند بطور اثرگذار تری عمل نمایند. وقتی کسب و کاری راه اندازی می شود نیاز به نیروی کار و تجهیزات ، استفاده از فضاهای کاری بزرگ تر را لازم می نماید.

مناسب ترین گزینه ای که در راه اندازی کسب و کارهای مختلف توانسته است نیازهای کارفرمایان و مشتریان را تامین نماید ، استفاده از سازه های فلزی و اسکلت های سوله است. سازه هایی که با مقاومت بالا امکان احداث ساختمان های بسیار بزرگ را فراهم می آورند.

بنابراین  می توان گفت که صنعت سوله سازی به عنوان مهم ترین صنعت در راه اندازی کسب و کارهای مختلف می باشد. اما سازه ای که به طور مطلق و خاص صرفاً برای سوله سازی اطلاق گردد : اسکلت تیر ورقی سوله است. این نوع سوله ها علاوه بر اینکه از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار هستند ، توانایی مونتاژ و دمونتاژ شدن ، جابجایی را نیز دارند.

نوعی از سوله های تیرورقی وجود دارند که تحت عنوان دست دوم در بین کارفرمایان و سازندگان سوله مورد استفاده قرار می گیرند.

اما آیا سوله های دست دوم واقعاً دست دوم هستند ؟

ساخت کارخانه ۵۰٪ ارزانتر از قیمت فهرست بهای ابنیه

شرکت های مختلف بر حسب حوزه کاری خود تعاریف متعددی برای این نوع سازه ها تدوین نموده اند تا بتوانند نظر مشتریان را به سمت فروش محصولات خود جلب نمایند. اما در حالت کلی بهترین تعریفی که می توان برای این نوع سوله ها بیان کرد عبارت است از :

سوله دست دوم به سازه های تیرورقی گفته می شود که پس از تولید در محوطه و یا انبارهای شرکت دپو و نگهداری شده و در مواقع فروش ، جهت حمل و نقل آماده می شوند. این نوع سازه ها از لحاظ کیفیت ساخت و جوشکاری در حد سوله های نو بوده و از رنگ آمیزی بسیار مناسبی برخوردار هستند.

ویژگی سوله دست دوم تیر ورقی چیست؟

قیمت پایین سوله

مهم ترین خصیصه سوله های دست دوم قیمت بسیار پائین آن در مقایسه با سوله های نو می باشد. این سوله ها به دلیل اینکه بصورت روتین ساخته می شوند ، هزینه های طراحی ، نقشه کشی و برشکاری و جوش کاری قطعات را به همراه ندارند.

استحکام بالا

همچنین استفاده از فولاد با قطرهای 6 تا 10 میلیمتر موجب شده است که سوله های دست دوم تیر ورقی در مقایسه با سازه های خرپایی و یو بی ام مقاومت و استحکام بسیار بالایی داشته باشند.

کمتر بودن زمان اجرای پروژه

پیش ساخته بودن و تحویل فوری اسکلت این نوع سوله ها ، باعث پایین آمدن زمان اجرای پروژه و در نتیجه کاهش هزینه های ساخت می گردد و برای کافرمایان و افرادی که در حال شروع کسب و کار خود هستند بسیار مقرون به صرفه است.

ساخت ساختمان هایی با ابعاد بسیار بزرگ

ساخت سالن های های ورزشی بزرگ تر و چند منظوره ، ساخت سوله های انبار غلات ، سوله سازی مرغداری و دامداری ، احداث سوله های سردخانه ، ساختمان های پتروشیمی و کارخانجات صنعتی ، همه و همه از جمله کارایی هایی است که  استفاده از سوله های دست دوم تیر ورقی در پی دارد.

اگر به فکر شروع کسب و کار و یا گسترش حوزه کاری خود هستید ، ما به شما شرکتی را معرفی میکنیم که در کنار کیفیت بالای محصولات خود ، سوله های نو و دست دوم را طراحی ، تولید و بصورت تحویل فوری ، به مشتریان محترم عرضه می نماید.

  1. ارائه مشاوره قبل از خرید
  2. قیمت پایین و رقابتی
  3. خدمات پس از فروش
  4. نصب و اجرای پروژه در کمترین زمان
  5. حمل و نقل و ارسال اسکلت سوله به سراسر کشور

از جمله ویژگی های متفاوت شرکت بانک سوله ایران است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02122220266 و 09121017171 تماس حاصل نمایید.



گالری طلا کاکامی
نویسنده : khashayars تاریخ : دو شنبه 16 دی 1398

گالری طلا کاکامی

گالری کاکامی ، با شعار درخشش یک رؤیا و با هدف ارائه خدمات و عرضه محصولات با کیفیت و طراحی بروز ، فعالیت خود را به منظور ایجاد خلاقیت و نوآوری در صنعت طلا و جواهر ایران شروع نمود.

برند کاکامی با ارائه جدیدترین مدل های فانتزی روز دنیا برای سلیقه های مختلف  ، تلاش می کند تا نام خود را به عنوان برترین برند طلا و جواهر در سطح کشور ثبت نماید.

خرید قسطی و اعتباری طلا از گالری کاکامی

گالری طلا کاکامی ، اولین فروشگاه اینترنتی در زمینه خرید قسطی طلا در کشور

گالری طلا کاکامی با همکاری ایران رنتر اقدام به راه اندازی سامانه ای جهت خرید قسطی آنلاین طلا در این فروشگاه کرده است. به همین منظور شما مشتریان عزیز، بـا استفاده از این امکان می‌توانید از فـروشگاه اینترنتی طلا کاکامی به راحتی و بدون نیـاز به پـرداخت نقدی، به صورت اقساطی در بازه ۳ تا ۱۲ ماهه خرید کنید.

بـا استفاده از این امکان می‌توانید از فـروشگاه اینترنتی طلا کاکامی به راحتی و بدون نیـاز به چک و ضامن ، به صورت اقساطی خرید کنید.

محصولات گالری طلا کاکامی

عرضه کننده جدیدترین مدل های فانتزی روز دنیا با اجرت مناسب برای سلیقه های مختلف

گردنبند طلا ، انگشتر طلا ، دستبند طلا ، گوشواره طلا ، سرویس طلا ، نیم ست طلا ، پلاک طلا ، آویز ساعت طلا



رژیم غذایی مدیترانه ­ای
نویسنده : khashayars تاریخ : دو شنبه 16 دی 1398

رژیم غذایی مدیترانه ­ای

آمادگی جایگزینی رژیم غذایی خود با رژیم غذایی سالمتری برای قلب را دارید؟ اینجا توضیح می­ دهیم این رژیم جذاب و واقع ­بینانه از چه عناصری تشکیل شده است و چگونه می­ توانید آن را عملی کنید.

اگر به دنبال یک برنامه غذایی مساعد سلامت قلب هستید، رژیم مدیترانه­ ای می ­تواند گزینه­ ی مناسب شما باشد. رژیم مدیترانه ­ای اصول بنیادی تغذیه­ ی سالم را با طعم­ ها و روش های آشپزی سنتی مدیترانه ترکیب می­ کند.

رژیم غذایی مدیترانه ­ای، برنامه ­ی غذایی مطلوب قلب

چرا رژیم مدیترانه­ ای؟

به گزارش گروه سلامت پلاس ماد، علاقه به رژیم مدیترانه­ ای از دهه ۱۹۶۰ آغاز شد- زمانی که مشاهده شد بیماری عروق کرونر قلبی در کشورهای مدیترانه مانند یونان و ایتالیا در مقایسه با ایالات متحده و شمال اروپا باعث مرگ و میر کمتری شده است. مطالعات بعدی نشان داد رژیم غذایی مدیترانه­ ای با کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی همراه است.

رژیم مدیترانه ­ای یکی از برنامه ­های غذایی سالمی است که در “دستورالعمل­ های رژیمی برای آمریکایی­ ها” برای ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری­ های مزمن توصیه شده است (این دستورالعمل­ ها توسط وزرات بهداشت و وزارت کشاوری ایالات متحده ارائه می­شود).

این رژیم همچنین توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک الگوی رژیمی سالم و پایدار و توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به عنوان یک دارایی فرهنگی نا مشهود شناخته شده است.

رژیم مدیترانه­ ای چیست؟

رژیم مدیترانه ­ای سبکی غذایی بر پایه­ ی غذاهای سنتی کشورهای هم مرز با دریای مدیترانه است. اگرچه تعریف مشخصی از رژیم مدیترانه­ ای وجود ندارد، اما به طور معمول حاوی مقدار زیادی سبزیجات، میوه، غلات سبوس­ دار، آجیل، تخمه و روغن زیتون است.

اجزای اصلی رژیم مدیترانه­ای عبارتند از:

  • مصرف روزانه­ ی سبزیجات، میوه، غلات سبوس­دار و چربی­ های سالم
  • مصرف هفتگی ماهی، مرغ، حبوبات و تخم مرغ
  • مقادیر متوسطی از محصولات لبنی
  • مصرف محدود گوشت قرمز

سایر عناصر مهم سبک غذایی مدیترانه ­ای اشتراک وعده­ های غذایی با خانواده و دوستان، و فعال بودن از لحاظ جسمی است.

بر پایه گیاهان است نه گوشت

پایه و اساس رژیم مدیترانه ­ای سبزیجات، میوه­ ها، گیاهان چاشنی، آجیل، حبوبات و غلات سبوس ­دار است. پایه ­ی وعده­ های غذایی این مواد گیاهی است. در رژیم غذایی مدیترانه­ ای مقادیر متوسط لبنیات، مرغ و تخم مرغ و نیز غذای دریایی از اهمیت ویژه ­ای برخوردار است. در مقابل، گوشت قرمز فقط گهگاهی خورده می­شود.

چربی­ های سالم

چربی­ های سالم تکیه­ گاه اصلی رژیم مدیترانه ­ای هستند. آنها به جای چربی­ های کمتر سالم مانند چربی­ های اشباع و ترانس، که در بیماری­ های قلبی نقش دارند، خورده می ­شوند.

روغن زیتون منبع اصلی چربی افزوده در رژیم مدیترانه ­ای است. روغن زیتون چربی تک­ زنجیره­ای غیر اشباع را فراهم می­کند، که مشخص شده است مجموع کلسترول و چربی بد (LDL) را کاهش می­ دهد. آجیل و تخمه ­ها نیز حاوی چربی تک ­زنجیره ­ای غیر اشباع هستند.

ماهی نیز در رژیم مدیترانه ­ای اهمیت زیادی دارد. ماهی­ های چرب – مانند ماهی خال­ مخالی، شاه­ ماهی، ساردین، ماهی تن آلباکور، سالمون و قزل­ آلای دریاچه – سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ نوعی چربی چند زنجیره­ ای غیر اشباع هستند که می­ تواند التهاب را در بدن کاهش دهند. این اسیدهای چرب همچنین به کاهش تری­گلیسیرید، کاهش لخته شدن خون و کاهش خطر سکته و نارسایی قلبی کمک می ­کنند.

غذا خوردن به روش مدیترانه ­ای

به رژیم غذایی مدیترانه ­ای علاقمند شدید؟ این نکات در شروع کار به شما کمک می­ کنند:

  • میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.روزانه ۷ تا ۱۰ وعده میوه و سبزیجات بخورید.
  • غلات سبوس­دار را انتخاب کنید.نان، غلات و ماکارونی سبوس­دار را جایگزین انواع معمولی کنید. سایر غلات کامل مانند بلغور و فارو را نیز امتحان کنید.
  • از چربی­ های سالم استفاده کنید.هنگام پخت و پز روغن زیتون را به عنوان جایگزینی برای کره امتحان کنید. به جای استفاده از کره یا مارگارین روی نان، آغشتن آن به روغن زیتون طعم ­دار را امتحان کنید.
  • غذاهای دریایی بیشتری بخورید.هفته ­ای دو بار ماهی بخورید. ماهی تن، سالمون، قزل­آلا، خال­ مخالی و شاه­ماهی به شکل تازه یا “کنسرو شده در آب” انتخاب هایی سالم هستند. ماهی کباب شده طعم خوبی دارد و پخت آن اسانتر است. از ماهی­ های روغن­ جوش شده پرهیز کنید (روغن­ جوش کردن به معنای سرخ کردن در روغن فراوان است).
  • مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید.ماهی، مرغ یا لوبیا را جایگزین گوشت کنید. اگر گوشت می­ خورید، مطمئن شوید که کم چربی است و مقادیر کمی بخورید.
  • مقداری لبنیات بخورید.ماست یونانی یا ماست ساده ­ی کم­ چرب و مقادیر کمی از انواع پنیر مصرف کنید.
  • ادویه استفاده کنید.چاشنی و ادویه­ جات طعم غذا را بیشتر می­ کنند و نیاز به نمک را کم می­ کنند.
  • آب نوشیدنی اصلی شماست.

به علاوه:

  • مواد غذایی یا غذاهای آماده­ ی بسته­ بندی شده جایی در این رژیم ندارند. رژیم مدیترانه ­ای بر غذاهای تازه تأکید دارد.
  • دسر معمولاً میوه است. خوردن گه گاهی شیرینی هم برای دسر ایرادی ندارد.
  • فعال بودن هر روزه بخشی از سبک زندگی مدیترانه ­ای است.
  • رژیم مدیترانه ­ای به عنوان یک رژیم کم ­چربی شناخته نمی ­شود. اما چربی اشباع کمی دارد و کاملاً در محدوده ­ی دستورالعمل­ های انجمن قلب آمریکا جای می­ گیرد.

آیا اجرای آن دشوار است؟

میزان تلاش مورد نیاز برای پیروی از این رژیم کم یا متوسط است. شما می ­توانید آشپزی و خرید را با برنامه­ ریزی پیشاپیش برای وعده­ های غذایی ساده کنید؛ مواد پرمصرف آشپزخانه مانند روغن زیتون، کنسرو گوجه ­فرنگی، غلات سبوس­دار، ماکارونی و ماهی تن را در خانه داشته باشید؛ و چند بار در هفته به خرید محصولات گیاهی تازه و غذاهای دریایی تازه بروید. همچنین به راحتی می­توانید بسیاری از غذاهای رژیمی مدیترانه ­ای را گریل یا کباب کنید.

آیا موثر است؟

هیچ تردیدی در مورد آن وجود ندارد. سالها پژوهش نشان داده است که رژیم مدیترانه ­ای یکی از سالم­ترین رژیم­ های غذایی است. برای کاهش وزن، آن را بیش از ۶ ماه (و ترجیحاً برای همیشه) ادامه دهید، به طور منظم ورزش کنید و مقدار غذای خود را کنترل کنید.

آیا برای عارضه­ های خاصی  مفید است؟

این رژیم برای سلامتی قلب و طول عمر بسیار مهم است. مطالعات حاکی از آن است که می­تواند احتمال ابتلا به بیماری­های قلبی را کاهش دهد، فشار خون و کلسترول خون را پایین بیاورد، به شما در مدیریت دیابت، و در پیشگیری از برخی سرطان­ها و بیماری­های مزمن کمک کند.

جمع ­بندی

تحقیقات همچنان نشان می­دهد که رژیم غذایی مدیترانه ­ای، بر پایه غذاهای سالم و فعالیت بدنی، بهترین نسخه برای یک زندگی طولانی و سالم است. این رژیم خوشمزه و سالم، به راحتی قابل اجرا و انعطاف­ پذیر است. حتی اگر رژیم را با وفاداری کامل دنبال نکنید، خوردن بیشتر غذاهای موجود در این برنامه، غذا خوردن در آرامش و بدون عجله، و فعال­تر بودن اهدافی عالی برای حفظ سلامتی هستند. بسیاری از افرادی که به این سبک غذا خوردن رو می­ آورند می­ گویند که دیگر هرگز این رژیم را رها نمی­ کنند.




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.